We zijn begonnen!

24 april 2017 - Cogolin, Frankrijk

Op paaszondag zijn wij vertrokken om reis 2017 gestalte te geven. Het is alweer de vijfde langdurende reis. Dit keer is het doel van de reis niet bekend. Wat wel zeker is dat we dit jaar Spanje en Portugal links laten liggen, vanuit onze rijrichting rechts dus. Die paasdagen zijn werkelijk fantastisch om te reizen. Geen vrachtverkeer, heel weinig blik op de weg. Wel natuurlijk met open ogen gereden. Het eerste gebied ligt rond de golf van Saint Tropez. Met Grimaud als als aandoenlijke trekpleister. Een dorpje op de heuvel met een fraaie burcht. En er loopt een fietspad van Saint Tropez naar Sainte Maxime. Nou ja het loopt er niet, het fietst er. De twee badplaatsen die in de baai recht tegenover elkaar liggen. En nog een fietspad naar de badplaats Cavalaire. Wat opvalt is dat Saint Tropez ook in deze tijd van het jaar veel toeristen trekt. Geen Brigit Bardot gezien. Even gehoopt op Catherine Deneuve, maar die zat waarschijnlijk onder de paraplu's van Cherbourg, waar het natuurlijk veel meer regent. Het plaatsje Saint Tropez zou zo op de werelderfgoed lijst geplaatst kunnen worden, als de protserige jachten van Jan en alleman het aanblik van het intieme haventje geen geweld aandeden. Verder is de Golf van Saint Tropez zeker de moeite van het zien waard. Zeker nu de zon hier al ruim baan heeft. Het begin van onze lustrumreis is dus heerlijk. En waar we zo al terechtkomen?

1. Jan Viester:
    24 april 2017
    Hoi Frans en Paulien, jullie zijn ons weer voor met het vertrek. Wij gaan 13 mei as. op weg.
    Heel veel plezier en heel veel mooi weer, beter als vorig jaar en niet ziek worden Paulien!
    We zijn heel erg benieuwd waar jullie uiteindelijk terecht zullen komen.
    Heel goede reis gewenst en tot ziens.
  2. Leni:
    24 april 2017
    Veel fiets- en reisplezier......geniet er samen van! ☀️
  3. Anne:
    24 april 2017
    Have fun!! Klinkt zo al goed!! Geniet ervan!
  4. Jeannette Buitink:
    24 april 2017
    Jullie zijn alweer weg. Geniet ervan.
  5. Marisa Heins:
    24 april 2017
    Heb Saint tweemaal bezocht, 30 jaar geleden, toen lagen er al protserige jachten waar dames de hele dag op witte baddoeken lagen te zonnen. Wij ( Jan, ik en vriend-innen-en) zaten op een camping richting sant Maxime. Als je daar een roze vw-busje ziet, dat zijn de highliners, een engels bandje met een repertoire van hooguit 3 kwartier dat 2 of 3 keer per avond werd gespeeld en een basgitaar met een snaar, geweldig elke avond weer. Leuk om weer wat foto's te zien van S. T. geniet van jullie reis, groet Charles
  6. Jan en Annet:
    Hallo Frans en Paulien,
    Yes, we kunnen jullie weer volgen, heerlijk!
  7. Ellen en Thieme Schipper:
    24 april 2017
    Hoi Paulien en Frans, leuk om jullie weer te volgen, net of wij ook een beetje vakantie hebben. gr. Ellen en Thieme
  8. Soesila:
    25 april 2017
    Hey Paulien, heel veel reisplezier samen.
  9. Marina van de Pol:
    Hallo Frans en Paulien,
    Leuk dat jullie alweer voor de 5e keer een lange reis maken. Ik ben heel benieuwd wat jullie allemaal gaan beleven en zien onderweg . Gezellig om weer mail van jullie te krijgen over het verloop van de reis. Veel veilige kilometers alvast en blijf genieten. Groetjes Marina
  10. Anke Groot-Kruize:
    25 april 2017
    Hallo Frans en Paulien, wat fijn voor jullie weer op pad te zijn. Ik ga jullie zeker volgen en ben benieuwd waar jullie uitkomen Liefs Anke
  11. Elly Helweg:
    25 april 2017
    Toch niet in één dag naar Cogolin gereden hè?
  12. Mieke:
    25 april 2017
    Mmmmm, blauwe lucht en zonnebrillen, blote schouders. Zwijmel. Veel plezier. We gaan jullie weer volgen. Dikke knuf.
  13. Mirjam de Kleijn:
    25 april 2017
    Wat lijkt het me toch leuk om zo op reis te gaan. Ik wens jullie veel reisplezier en ben heel benieuwd op welke mooie plekjes jullie weer terecht komen.
    Fijne reis!!!
  14. Jan en Lenie:
    26 april 2017
    Bekende plekjes komen voorbij, leuk!
    Fijne reis en we blijven jullie volgen,