Sortie 12

8 augustus 2016 - Dax, Frankrijk

Portugal hebben we dan wel verlaten, maar de reis door Spanje leverden ook nog twee leuke momenten op, die zeker de moeite waard zijn van het vernoemen. Allereerst bezochten wij Puebla de Sanabria, een bergplaats (zo'n 1000 meter hoog) op de Spaanse hoogvlakte, net boven het Portugese Braganca. Een lieflijk dorp met kasteel en kerk, maar vooral de ligging is fraai. Het ligt bij het grootste natuurlijke meer van Spanje, het Lago de Sanabria. Ook is het dit jaar finishplaats in de zevende etappe van de Vuelta. Vervolgens hebben wij in Burgos gestaan. De stadscamping ligt aan een fietspad, zodat je binnen een kwartier in de binnenstad van Burgos bent. En de bezienswaardigheid aldaar is natuurlijk de wereldberoemde kathedraal, geplaatst op de Werelderfgoedlijst van UNESCO. En wat een beauty. Een rondgang naar de vele kapellen kost je toch al gauw twee uur. Je komt ogen tekort om alle details en info te verwerken. Je moet het gezien hebben, dus vandaar toch nog even deze toegift. Inmiddels in Frankrijk beland in het kuuroord Dax. Nog geen foto gemaakt, want Dax is gewoon een lelijk eendje. Geniet van de laatste foto's van deze reis.

1. Lenie Bronsema:
    8 augustus 2016
    Leuk dat we met jullie mee konden reizen!
    Geniet van de laatste weken en wel thuis!
  2. Mieke:
    10 augustus 2016
    Mooie toegift van weer een bijzondere reis en reisverhalen. Goede reis naar huis en tot gauw. Ni hao en een knuffel uit China.