Van Cote d'Azur naar Bloemenriviera in Ligurie

6 mei 2014 - Ceriale, Italië

Inmiddels zijn we veilig geland aan de Italiaanse Riviera ook wel Bloemenriviera genoemd. Zeg maar het Lisse en Hillegom van Italie. Het gebied tussen de Franse grens en Genua. En inderdaad er worden hier veel bloemen geteeld, zeer kleurrijk al gebeurt het wel in kassen en niet zoals bij ons in de grond. Ceriale is een klein plaatsje, nog erg origineel zonder veel poespas. En natuurlijk een markt op de maandagochtend. Een boulevard met prachtige gekleurde huizen. En wat ook belangrijk is een prachtige zon. Weinig toeristen, maar wel de plaatselijke bevolking. Op de pier van Ceriale troffen we allerlei sloten aan. Vermoedelijk afspraken of geheime verbonden, ik weet het niet, maar wel leuk om te zien.  Ook het nabij gelegen Albenga is werkelijk een schitterend stadje. We kwamen daar een groep schoolkinderen tegen prachtig in uniform. Kortom de Bloemenriviera maakt indruk, al zou ik hier in het hoogseizoen niet willen zitten. We hebben op de camping nu plaats genoeg, maar als het straks volstaat dan sta je echt boven op elkaar. We gaan donderdag verder naar de kust van Toscane.

Arrivederci