Sortie 1

30 april 2016 - Caspe, Spanje

Wie weet waar de uitweg is, vroeg ik aan de Wegenwacht. Citaat van Neerlands Hoop in Bange Dagen (Bram en Freek jaren 70). Die uitweg, sortie, ausfahrt, afrit, was uiteindelijk monsieur le Docteur Benoit Crassous, die Paulien voorzag van allerlei medicamenten om de in Nederland opgelopen griep te bestrijden. Ziek dat ze was en zelfs vandaag komt het herstel pas langzaam op gang. We zijn op reis dus. En reizen is spannend, want je weet nooit wat er voor beren op je weg komen en waar je terecht komt. De start was dus een nogal valse start, maar na drie reizen zonder ook maar iets, kun je verwachten dat het in reis 4 wel eens anders loopt. Vandaar dat we nogal lang op een camping bij Carcasonne hebben gestaan, zonder ook maar een blik op de oude Middeleeuwse stad te hebben geworpen. Maar onder de dope is het toch gelukt om op de laatste dag van ons verblijf de stad te bezichtigen. Gelukkig heb ik (Frans dus) nog enigszins kunnen genieten van het fietspad langs het Canal du Midi, al stond er een vlijmscherpe noordwesterwind. Ook Zuid-Frankrijk werd bedolven onder de poollucht, al was het gelukkig niet zo erg als in Nederland. Donderdag Paulien in de autoriemen gezet en vertrokken naar Spanje. Een mooie rit, via Girona, Vic naar lleida, ondanks de regen en kou, maar toen we op de camping arriveerde kwam de zon ons verwarmen. We staan aan het grote stuwmeer van de Rio Ebro in een totaal verlaten omgeving,14 km van het plaatsje Caspe in de provincie Aragon. En nu is het echt begonnen. Op een kaart heb ik gezien dat we op de Greenwich meridiaan staan, net naast de camping. Het lijkt hier in het noordoosten van Spanje al op een maanlandschap, net iets groener dan in het zuidoosten bij Murcia. Maar wat vandaag belangrijk is, we hebben zon en temperaturen van rond de 20 graden en dat voelt als een hittegolf. En dan kan het herstel alleen maar bevorderen.

1. Jan en Lenie:
    30 april 2016
    Beterschap Paulien! We hopen dat de verdere reis zonder problemen mag verlopen. Geniet van het mooie weer,dat kunnen wij volgende week ook verwachten!
  2. Jeannette Buitink:
    30 april 2016
    Wat een vervelende start. Ik hoop dat je weer opgeknapt bent Palien. Een goede en gezonde reis verder, zonder griep hopelijk.
  3. Marina van de Pol:
    30 april 2016
    Ohh wat vervelend om zo te starten. Maar hopen dat Palin snel beter is.Geniet van de heerlijke zo'n daar zijn jullie aan toe na zo'n start. Groetjes Marina
  4. Rob:
    30 april 2016
    All's well that ends well. Dus negeer de valse start.
    Beterschap en zonnige voortzetting.
  5. Ernst:
    30 april 2016
    Hopelijk hebben jullie nu alle ellende gehad! Laat nu de vakantie beginnen!
    groet,
    Ernst
  6. Anja:
    30 april 2016
    Een hele nare start maar nu vol op genieten. Heel veel plezier
    Anja
  7. Marisa Heins:
    2 mei 2016
    Zet 'em op Paulien! Laat je warmen door de spaanse zon. Laat het zorgen aan "broeder" Frans over:) Muchos plezieros!
  8. Mirjam de Kleijn:
    2 mei 2016
    Hoop dat jullie verder zonder narigheid weer een fijne reis kunnen maken! Veel reisplezier!
  9. Jan Viester:
    3 mei 2016
    Hallo Frans en Paulien, ik keek al dagen uit naar een berichtje, geen internet of een zieke. Dat laatste was het dus. Nu verder reizen en genieten van het prachtige land met zijn mooie weer.
    Voor ons nog 2 weken en dan zijn we ook op weg.
    Hartelijke groeten