València deel 2

12 oktober 2018 - Puçol, Spanje

Het tweede deel van het bezoek aan València is gericht op de kust, de haven en La Ciutat en de daarbij horende groenstrook van de Turia. De boulevard is lang en natuurlijk een wandelparadijs, vooral op zondag. De haven is groot, met nog grotere jachten en cruiseschepen. Maar indrukwekkend is La Ciutat de les Artes. Een spectaculair complex met verrassende architectuur.
Het geheel past in een sciencefictionfilm. Het bevat een aantal gebouwen met daarom heen het water. Dat stelt de rivier de Turia voor die droog is komen te liggen. De bedding is veranderd in een groenstrook van 7 km lengte.
12 oktober is voor Spanje een nationale feestdag. Op deze zonnige dag is met name de groenstrook een druk bezochte plek. Het lijkt dan net het Vondelpark. We nemen afscheid van een levendige, interessante Spaanse stad. We fietsen de 20 km weer terug naar de camping, die genoemd is naar deze stad. 20 km over een prima fietspad. Dat mag weleens gezegd worden.

1. Marina van de Pol:
    12 oktober 2018
    Een weekend Valencia is dus een goed plan om op ons lijstje te zetten begrijp ik.
  2. Frans en Paulien:
    Doen
  3. Jacqueline Hoeks:
    Mooie ervaring.
    Nodigt uit om zelf ook eens te gaan kijken

Groeten Jacqueline
  4. Paulien:
    Echt de moeite waard.
  5. Paulien:
    Echt de moeite waard....
  6. Nel:
    14 oktober 2018
    Hallo Paulien en Frans, leuk om jullie te volgen en dat jullie die fietstocht gedaan hebben, idd supergoed fietspad vanaf de camping in Pucol. Valencia is een supermooie en gezellige stad .Wij hebben genoten daar van de gezellige terrassen en het mooie park waar vroeger de turia doorheen stroomde, daar zijn wij helemaal doorheen gefietst .Onderweg allemaal mensen die aan het sporten zijn in het park. Veel plezier nog en groetjes, Gerrit en Nel
  7. Ellen&Thieme:
    15 oktober 2018
    Ja, Valencia daar hebben wij ook van genoten, wat een mooie compacte stad. Ook de leuke pleinen nodigen je uit om daar te gaan zitten met een heerlijk wijntje. Het Turia park met zijn schitterende gebouwen. Bij het zien van jullie foto,s gingen onze harten weer open!
    Groet Ellen en Thieme