Velburg

26 juli 2019 - Velburg, Duitsland

Op de zinderende asfaltlaag van de A3 van Regensburg naar Nürnberg neem je afslag 93. Velburg, glooiend en gloeiend tussen de heuvels. Als brandende aarde. Je voetzolen kunnen de temperatuur net aan. Velburg, een fraai plaatsje met kleurrijke huizen en een artistieke kerk, gelegen in de Beierse Jura. Toch even op de fiets gestapt, want banden kunnen meer aan dan die voetzolen. Het gaat om die wind die je dan opvangt. Wat een verkoeling. Hier in Beieren is het net als voor iedereen in Europa. Pappen en nathouden. Terra incognita, een term van onze weerman Gerrit over de temperatuurstijging. Onbekend gebied. Dat proberen we te gaan ontdekken in 2021. En nu ook mijn held Floris is overleden, is thuiskomen wel goed. Precies 3 maanden na ons vertrek. Volgend jaar zijn we er even niet, althans juist wel. Geen reisverslag in 2020. Maar wel een dank aan onze trouwe volgers en zelf veel reisplezier of een fijne vakantie.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jan Viester:
    26 juli 2019
    Een heel plezierige terugreis, doe voorzichtig, het is druk, en welkom terug
  2. Leni:
    26 juli 2019
    Goede thuisreis samen en tot snel ziens!!! 😘
  3. Ellen&Thieme:
    27 juli 2019
    Genoten van jullie prachtige reisverhalen en foto´s, het is net of we er zelf geweest zijn!! Doe rustig aan
    op de thuisreis, heelhuids thuiskomen!
  4. Kris:
    27 juli 2019
    Dank voor je fijne verhalen, Frans. En voor de foto's. Jij en Paulien Gezond weer Thuis!
  5. Jan en Lenie:
    27 juli 2019
    Met veel plezier jullie reisverhalen gelezen! Soms was het zelfs een mooi stukje proza!
    Wel thuis!
    Paulien we hopen je snel weer te ontmoeten op de tennisbaan!
  6. Ninette en Cees:
    27 juli 2019
    Groet vanuit een zonnig warm, niet heet, Denemarken. Goede reis!
  7. Anke Groot-Kruize:
    28 juli 2019
    Frans en Paulien, bedankt voor alle verhalen en foto''s , inderdaad of jezelf er even bent! Goede reis terug naar ons kikkerlandje met al jullie indrukken van jullie vakantie. Tot horens lieverds!
  8. Marisa Heins:
    10 augustus 2019