Xàbia en València

4 oktober 2018 - Puçol, Spanje

Xàbia (In het Spaans Jávea) is een vissers- en badplaats net onder Denia, waar de veerboten naar o.a. Ibiza en Mallorca vertrekken. Xàbia behoort nog net tot de Costa Blanca. Het oude gedeelte ligt tussen de berg Montgò, die als een rots boven alles uitsteekt, en de sinaasappelplantages. Helaas zijn de vruchten nu nog groen, waardoor ze onopgemerkt blijven. De kust kent hier diverse kapen. Vanaf de Cap de Sant Antoni heb je een indrukwekkend uitzicht over Xàbia en het strand van El Arenal. Je zou zelfs Ibiza kunnen zien liggen. We hebben getuurd, nog eens, maar geen eiland te zien. Ook goed. De plaatselijke VVV is zo vriendelijk geweest om allerlei fietsroutes op papier te zetten, zodat je je goed kunt uitleven op de pedalen. Al moet er wel bij gezegd worden dat een mountainbike beter te gebruiken is. Xàbia is absoluut een aanrader. Maar dat weten inmiddels meer mensen, ook in oktober.
Wij hebben er in ieder geval van genoten.
València is de derde stad van Spanje en is net als Sevilla prima per fiets te bereiken. Het centrum is enigszins chaotisch met al het gemotoriseerde verkeer, maar qua gezelligheid wint het op punten van de vierde stad. Ook de fietspaden die door de hele stad lopen, helaas niet door de kern van het centrum, zorgen voor een prettige kennismaking met de sinaasappelstad. Hier zijn ze natuurlijk wel oranje gekleurd, zoals op het prachtige station del Nort. We hebben zojuist ons eerste bezoek afgerond. We gaan zaterdag nogmaals, maar dan het gedeelte aan het water. Wordt vervolgd.

1. Jan en Lenie:
    4 oktober 2018
    Mooie reis verder!😎🤗
  2. Marina van de Pol:
    4 oktober 2018
    Nog steeds aan het genieten lees ik. En gelijk hebben jullie. Inmiddels zijn jullie al enige tijd onderweg. Lukt het om voor de kerst nog af te spreken met je oud collega 's? 😂😂. Weer ff bijkletsen onder het genot van een glaasje 🍷groetjes Marina
  3. Anke Groot-Kruize:
    9 oktober 2018
    Lieverds ziet er goed uit veel plezier nog. Groetjes van Anke