Bad Füssing

22 juli 2019 - Bad Füssing, Duitsland

Bad Füssing, vlakbij de Inn, die als grens dient tussen onze oosterburen en Oostenrijk, lijkt op Lourdes. Maar dan zonder Bernadette en Maria. Hier geen genezingen door geloof, maar hopen dat de thermenbaden je broze gewrichten weer soepel maken. De hotels overspoelen dit dorp en de zestigplussers beheersen het straatbeeld. Geen kind te zien. Een golfbaan en fietsroutes die worden aangeduid door kikkers, zwanen, kersen en hazen. Je moet het natuurlijk simpel houden. Aan de brug over de Inn staat aan beide zijde een tankstation. Die in Oostenrijk is de benzine 20 cent per liter goedkoper. En toch wordt er aan de Duitse kant getankt. En al fietsend over de berenweg, aangegeven met een vlinder, sta je plotseling oog in oog met een ......🐻. Gelukkig achter een hoog hek. Er worden hier beren opgevangen, die geen leuk leven hebben gehad. Zoiets als in Pieterburen, maar dan voor steunberen.

We waren hier ook al op 5 mei op de heenreis. Toen vielen de mussen dood van het dak door de kou. Bevrijdingsdag is toch wat anders in Duitsland. Nu zijn ze springlevend en pikken vrolijk in het groene gras. Het is hoogseizoen, maar op de camping is het rustig. In deze omgeving heerst de rust, al was het druk bij de hondensnelheidswedstrijd in Bad Füssing. Tja, hoe verzin je zoiets. Een parcours met hekjes en tunnels, waar team poedel en zo een weg moest vinden, het liefst zo snel mogelijk. Maar eerst lopen de teamleden wel een aantal keren de route, zonder hond. Het leek wel Den Dolder. Dat zeiden wij tenminste vroeger. Nu niet meer natuurlijk. Levensgevaarlijk.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Erna:
    22 juli 2019
    Zeg luister Frans, Den Dolder is het echt nog niet voor mij!!!
  2. Jan en Lenie:
    22 juli 2019
    Reisverhaal met hoog humorgehalte!😂😆🐸🐻🐶
  3. Marisa Heins:
    weer leuk verhaal Frans!
  4. Anke Groot-Kruize:
    23 juli 2019
    Frans, Rob zou zeggen je kan het aardig brengen jongen! Liefs.
  5. Frans Viester:
    23 juli 2019
    Ja, dat hoor ik hem zeggen. Liefs van ons.
  6. Ninette en Cees:
    23 juli 2019
    Lijkt me wat voor mijn heupgewricht en voor Vees zijn knie???
  7. Jan en Annet:
    24 juli 2019
    Geweldig verhaal!
  8. Leni:
    25 juli 2019
    Heerlijk verhaal weer!!!!
  9. Angelique Viester:
    26 juli 2019
    Frans, als ik je verhaal lees is het of ik er zelf ben, zie het echt voor me 😊 🐻geweldig geschreven!