Costa Calida - warme kust

25 mei 2012 - Isla Plana, Spanje

We zijn inmiddels vanaf zaterdag in Isla Plana, een klein plaatsje aan zee. Vlak bij het grotere Puerto de Mazarron en 15 klm ten westen van Cartagena, de marine- en handelshaven van Spanje. De Costa Calida is niet zo bekend en dus ook niet toeristisch. Het kustgebied is rotsachtig. De camping waar wij staan ligt tussen de zee en de steil oplopende, kale heuvels (300 tot 600 meter hoog) direct achter ons. Direct langs de kust is fietsen goed mogelijk. Ook een fietstocht gemaakt tussen de heuvels door over een zand/grintpad dat langzaam oploopt naar het binnenland. Aan het eind van het pad, waar een asfaltweggetje begint woont een schapenboer in een droog en kaal gebied. De camping Los Madriles waar wij staan heeft zowel een binnen- als buitenbad. Het bijzondere daarvan is dat beide baden gevuld zijn met zeewater. Iedere avond worden de beide baden leeggepompt en weer met schoon zeewater gevuld. Het is hier heel mooi, vandaar dat wij hier dus ook al een week staan. We stappen vandaag weer op de fiets voor een tochtje naar Mazarron.