Van landbouwplastic naar pittoresk Frigiliana

30 mei 2012 - Torre del Mar, Spanje

Inmiddels vrij snel de Spaanse Zuidkust doorlopen. Vanaf Cartagena zitten we nu 30 klm ten oosten van Malaga. We hebben twee dagen in La Mamola gestaan (dicht bij Motril), fraaie camping aan zee in een soort boomgaard. Heel apart. Weinig toerisme. Wat ons opviel aan de reis van Cartagena naar Motril zijn de vele kassen bedekt met wit landbouwplastic. Een soort Westland, maar dan anders. Foeilelijk. Pas voorbij Mortil richting Malaga is dat voorbij en wordt de reis aantrekkelijker door de hoogteverschillen die moeten worden overbrugd. We zitten nu in Torre del Mar. Een vrij grote badplaats met dito boulevard, waar de Afrikaanse strandverkopers hun zonnebrillen en sieraden aan de man proberen te brengen. We staan hier omdat wij graag Frigiliana wilden zien. Het is inderdaad zeer de moeite waard (zie foto's). Het was vandaag niet zo warm en wat bewolkt, dus prima weer om dit witte pittoreske dorpje vlak boven Nerja te bekijken. Ook weinig toeristen gelukkig. In 1982 uitgeroepen tot het mooiste dorpje van Spanje (voor wat je er om geeft).
Maar inderdaad het is beeldschoon. En toen we vandaag het dorpje uitreden. nog hoger de heuvels in was het uitzicht indrukwekkend. Helaas kon ik nergens stoppen om een foto te maken. Onze eerste maand zit er op.