Oase in het maanlandschap

20 mei 2012 - Fortuna, Spanje

Vanaf woensdag tot zaterdag hebben wij op camping La Fluente gestaan in Los Banos de Fortuna. Alleen al van de naam worden wij gelukkig. Het is echt een oase in een overwegend maanlandschap. Dor, droog en kaal. Het plaatsje ligt even boven Murcia en bestaat uit 3 dorpelingen, 2 hotels, 2 campings en een Thermenbad. Je ziet er alleen maar ouderen, blinden en kreupelen, die enige ondersteuning halen uit het geneeskrachtige water. Ook op onze camping is een thermenbad (wij noemen het al een terminaalbad) met een watertemperatuur van 36 en één van 53  graden. Alsof je het hier koud hebt. Wij zijn op zoek gegaan naar de bron in het dorpje, maar die hebben we niet kunnen vinden. De foto's geven een beeld van het kleurrijke Los Banos. Ik denk dat het alleen bestemd is voor de kapitaalkrachtige Spanjaarden, al zitten hier ook veel Engelsen.
De reis verloopt nog steeds naar wens. We zijn gisteren vertrokken uit Los Banos, niet zoals beloofd verder door de binnenlanden, maar toch weer naar de kust. De volgende binnenlandcamping ligt op 1300 meter hoogte en dat zagen we niet zitten. We zijn dus niet richting Granada gegaan, maar naar het zuiden. Naar Isla Plana, een klein badplaatsje bij Mazarron en dat ligt weer vlak bij Cartagena, de meest zuidoostelijke grote Spaanse stad.