Sortie 11

31 juli 2016 - Arco de Baúlhe, Portugal

De hittegolf die in Portugal heer en meester is heeft onze plannen in de ijskast gezet en daar zullen ze ook wel blijven. Braga en Guimares staan nog op het verlanglijstje, maar komen een ander jaar aan de beurt. We zijn naar Amarante gegaan, omdat daar de Tamega voor de nodige verkoeling zorgt. Onderdompelen in het koele heldere water is niet alleen een must, maar is ook nog eens heerlijk. Het fietspad van Amarante naar Arco de Baulhe, een afstand van 40 km, is zeker de moeite waard. Het loopt over het oude treinspoor, zodat je ook nog langs oude Märklinachtige stationhuisjes fietst. Maar het is toch wel behoorlijk stijgen en dalen. We hebben vanuit Amarante geprobeerd om de helft te fietsen, want er is ook een camping in Arco de Baulhe. Daarvandaan zouden we de andere helft kunnen doen. Dat laatste gaan we vandaag proberen, nu de hitte enigszins getemperd is. De eerste helft hebben we tot 13 km volgehouden. Amarante is een alleraardigst stadje met de rivier de Tamega als grote trekpleister en een 16e eeuwse kloosterkerk. In Arco de Baulhe, een klein dorpje, hebben we een vanaf onze standplaats een prachtig uitzicht op het dal van de Tamega. Een oude Romaanse brug, een lieflijk dorpje op de heuvel met natuurlijk een kerkje. Dat alles maakt het slot van ons verblijf in Portugal zoals wij Portugal ervaren. Maandag 1 augustus gaan we richting Frankrijk, waar we nog enkele weken vakantie gaan vieren om uit te rusten van de reis door Portugal.

1. Jeannette Buitink:
    31 juli 2016
    Ik heb genoten van jullie reisverslagen. Een hele fijne vakantie Frankrijk. Goeie reis.
  2. Farida gerber:
    31 juli 2016
    Ook ik vond het leuk om jullie verhalen te lezen! Veel plezier in Frankrijk. Groetjes Farida
  3. Anja:
    31 juli 2016
    Wij hebben genoten van de mooie verhalen over Portugal. Nu lekker genieten in Frankrijk en doe voorzichtig kom heel huids terug in ons regenachtig kikkerlandje
  4. Wieke:
    Geniet van de weken in Frankrijk! Liefs
  5. Marina van de Pol:
    31 juli 2016
    Dank je wel voor de mooie verhalen. Ik heb ze weer met veel plezier gelezen. Goede reis naar Frankrijk en in september weer eens bij praten onder het genot van een wijntje. Groetjes Marina
  6. Ernst:
    1 augustus 2016
    Het was leuk om een andere kijk op Portugal te lezen. Altijd weer mooie foto's!! Groet, Ernst
  7. Jacob Segers.:
    1 augustus 2016
    Reuze bedankt voor het mooie reisverslag en de foto's.
    Nog een goede reis en geniet van La douce France.
  8. Mirjam de Kleijn:
    3 augustus 2016
    ik vond prachtige beschrijvingen! Veel plezier in Frankrijk.
    Er werd op de La Perigourdine nog naar jullie gevraagd door Jacques en Jacqueline.
    Groetjes, Mirjam.