De visluchten in Chioggia.

6 juni 2017 - Chioggia, Italië

Op het Corso del Popolo in Chioggia bevindt zich de kleurrijke vismarkt. Niet vreemd als je weet dat hier de grootste visafslag van Italië zit. En dat kun je van verre al ruiken. De vismarkt (pescheria) is voorzien van rode luifels, zodat de in allerlei soorten uitgestalde vis er nog smakelijker uitziet. Chioggia ligt 50 km onder Venetië, maar heeft dezelfde uitstraling als de grote broer. Drie kanalen doorboren het kleine vissersplaatsje, dat verder uitsluitend bestaat uit kleine, smalle steegjes, de calle genaamd. Het wordt niet overwoekerd door toeristen en heeft zodoende nog een karakteristieke​ charme. Chioggia bestaat verder uit de badplaats Sottomarine, waar vooral het afgelopen weekend (de Italianen hadden vrijdag hun dag van de Republiek) het strand vol liep. Niet alleen het strand raakte vol ook op de camping werden wij ingesloten door joekels van campers. Zondagavond keerde men huiswaarts, want tweede Pinksterdag kent men hier niet. Het enige minpuntje was de verloren finale van de Oude Dame. Aangezien je hier in de Povlakte bent is het fietsen prima te doen al wordt je regelmatig voorbij gescheurd door een Italiaanse motobike. Zeg maar een fiets met een reusachtige accu. Je hoeft nieteens te trappen. Daar rijden er dus heel wat van rond, want ze worden hier gemaakt. Jong en oud. Vanuit Chioggia kun je per boot naar Venetië, maar deze tocht duurt dan wel anderhalf uur. We hebben ervoor gekozen om het fraaie Chioggia zelfs met de vislucht te koesteren.

1. Anke Groot-Kruize:
    6 juni 2017
    ziet er goed uit jongens! Zeker het bloemenmeisje
  2. Anke Groot-Kruize:
    6 juni 2017
    Ziet er goed uit jongens zeker het bloemenmeisje! Liefs
  3. Marisa Heins:
    Hallo Frans en Paulien,

In jullie vorige foto sessie zag ik twee fietsen staan, ik kan me vergissen maar het lijkt dat daar ook een accu op zit, worden jullie dan toch nog voorbij geracet door Italianen? Laat je niet op de kop zitten door die spaghetti vreters. Nee hoor! geniet ervan. groeten Marisa en Charles
  4. Jan en Lenie:
    7 juni 2017
    Chioggia! Ziet er mooi uit, deze moet ik onthouden!
    Wij houden het nog vol, zelfs op de camping!
  5. Mieke:
    9 juni 2017