De stilte doorbroken

25 september 2021 - Peyrillac-et-Millac, Frankrijk

Misschien is je laatste reisverslag wel je indrukwekkendste. De reis die we nooit zouden maken, omdat ziekte als een annulering boven ons hoofd hing. En dan hebben we het niet over Covid-19. Maar hoe mooi is dan elke kilometer die je verder afzakt naar de groene longen van de Dordogne. Waar de ochtendmist in de loop van de ochtend als sneeuw voor de zon verdwijnt. Dan zie je het pittoreske dorpje Peyrillac tegen de voet van de heuvel liggen en loopt er een steile weg naar de top van de heuvel waar Millac ligt. Deze twee dorpjes klinken als een muziekstuk of als twee geliefden die elkaar nooit bereiken. En dit Franse duodorpje heeft twee campings, u raadt het al. Één op de top en wij zitten lekker beneden. Wat is er zo indrukwekkend aan? Je geniet nu van veel meer van alle kleinigheden. Vogelgeluiden, hetzelfde als bij ons thuis, het gemaaide gras, de heuvels, de rivier. En het valt ook meer op nu het toeristenseizoen voorbij is. Met de e-step met zitje naar de goed onderhouden begraafplaats van Peyrillac. Daar ligt François, de camping eigenaar, die in 2014 op 56 jaar is overleden aan de gevolgen van kanker. Een ami pour la vie. Op de foto zie je de camping, zijn geliefde plek.

De foto op het graf

Om het graf te bezoeken was een grote wens.

Over enkele dagen zullen wij de motoren van de camperbus weer starten om over Dordogne en Lot richting Carcassonne te gaan. Naar het plaatsje Rustique. Hoe mooi is dat. Mais partir de Peyrillac-et-Millac, c'est mourir un peu. En of dat nu de bedoeling is........

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jan Viester:
    25 september 2021
    Grandioos camperaars zet hem op ga zo door en geniet van deze reis, ik ben benieuwd naar het vervolg
  2. Jan en Annet:
    ❤️
  3. Mieke:
    25 september 2021
    Met ontroering jullie verslag gelezen. Wat heb je dat intens en mooi geschreven. Ga zo door met beleven en daarvan genieten. En op naar Carcassonne. Kijken uit naar een volgend verhaal. Lieve vrienden, dikke kus, Louck en Mieke
  4. Gijs:
    25 september 2021
    ❤️❤️❤️❤️ fijn om je wens in vervulling te zien gaan.. erg mooi om te lezen.. geniet samen!
  5. Marina van de Pol:
    25 september 2021
    Hallo Frans, ik kreeg in mn mail een berichtje over jullie reis. Zoals altijd fijn om te volgen. Geniet !!!
    En wat fijn dat dit op het moment gaat met jou gezondheid.
    Hartelijke groeten Marina
  6. Elly Helweg:
    25 september 2021
    Heerlijk dat vakantiegevoel kwam bij mij weer boven. Even zoeken in de boeken: jaren geleden zaten wij in Beynac met in de omgeving Les Milandes, bekend doordat Josephine Baker daar een kasteel had gekocht. Geniet maar en zet de mooie verhalen op de site. Elly
  7. Ellen&Thieme:
    25 september 2021
    Lieve Paulien en Frans, wat een mooi verhaal (kippenvel)! Fijn, dat jullie genieten van alle mooie dingen die de natuur ons gratis aanbied! Wij hopen dat er nog veel mooie momenten op jullie pad komen! Liefs Ellen& Thieme
  8. Wieke:
    Wat mooi! Fijn om jullie verslag te lezen 😘
  9. Edwin Viester:
    25 september 2021
    Geniet van jullie mooie reis. Groetjes Angelique, Edwin & Fabian.
  10. Ninette en Cees:
    26 september 2021
    Lieve Paulien en Frans, Wat een lief verhaal, zo beschreven dat het voelt erbij te zijn. Geniet maar van alle momenten en het reizen met jullie fijne camper. Dikke 🥰 knuffel
  11. Marisa Heins:
    26 september 2021
    geniet met volle teugen! wij reizen graag met jullie mee! liefs van Charles en Marisa
  12. Carleen:
    💜💜
  13. Jacqueline Hoeks:
    26 september 2021
    Fijn om mee te beleven geniet van deze dagen. Prachtig weer ook nu.
  14. Anke Groot-Kruize:
    27 september 2021
    Lieve Frans en Paulien, fijn om van jullie te horen. Ik wens jullie een fijne reis en in mijn hart ben ik bij jullie en geniet van je verslag , fijn om te lezen.
  15. Theo Beeftink:
    27 september 2021
    Wat mooi dat jullie zo genieten van deze bijzondere camperreis.
    Wens jullie nog veel fijne momenten toe!
    Groeten Theo.