Eerste indrukken

3 mei 2012 - Junas, Frankrijk

Na een voorspoedige eerste deel van onze reis zijn we nu aangeland in het zuiden van Frankrijk. We zitten 30 km ten oosten van Nimes in het dorpje Junas. Dat ligt bij de wat grotere plaats Sommieres nog net in de Gard op de grens met de Languedoc. Jullie koninginnedag was zonnig, de onze viel in het water. Lyon kunnen we ons alleen herinneren van opspattend water, neerkomend water en de Rhone (ook water). Soms was het verschil tussen het wegdek en de Rhone niet te zien. Maar gelukkig wel de goede keuze gemaakt. Nu is het weer fraai zoals je ook op de foto's kunt zien. Sommieres is een interessant plaatsje aan de rivier de Vidourle. Smalle straatjes en leuke winkeltjes. Op de ramen van de winkels zijn gedichtjes geschreven. We blijven hier deze week staan, omdat we hier goed kunnen fietsen en wandelen. Kortom onze reis is goed begonnen en dat te bedenken dat we nog heel wat dagen op pad kunnen. Heerlijk. Het is wonderbaarlijk dat er toch aardig wat caravans en route zijn. Allemaal pensionada's die er voor langere tijd (mei, juni) op uit trekken. Vervolgens juli en augustus weer naar huis en dan in het najaar weer op pad.