Verder zuidwaarts

12 mei 2012 - Alcossebre, Spanje

Donderdag vertrokken uit Catalonië en zo'n 300 klm gezakt richting Valencia. We staan aan de kust 100 km boven Valencia inmiddels in de Llevant. Deze streek is bekend vanwege de sinaasappelen. We staan op een fraaie en zeer schone camping in het natuurreservaat Sierra de Irta. De laatste 2 km naar de camping gaan over een hobbelige zandweg. Vanaf de camping loopt een pad van 150 meter naar zee. Hier zijn rotsen. Het weer is fantastisch. De costa del Alzaher is vrij rustig. Vanmiddag (zaterdag) met fraai weer waren er verderop in de badplaats nauwelijks mensen op het strand. In Nederland zou men met dit weer volop naar het strand zijn gegaan. Er zijn vanaf de camping wandelpaden vooral langs de kust en ook fietsmogelijkheden. Vanmiddag fraaie fietstocht langs de kust gemaakt. Nu wordt het tijd voor een versnapering. Benzine is hier zeer goedkoop € 1,41 per liter. Dat hebben we ook in Luxemburg betaald. Zal volgend jaar hier wel anders zijn. We vermaken ons prima en de eerste twee weken zijn omgevlogen.