Groetjes uit ........Aigues-Mortes

15 juni 2018 - Lunel, Frankrijk

We zijn vertrokken. Wat later dan normaal. Dan hoeft in ieder geval de kachel niet meer aan. De stad der dode wateren lijkt op een onneembaar fort. Geheel omringd door statige muren. In het waterrijke gebied van de Petite Camargue. Even zuidelijker ligt Le Grau-du-Roi, een vissersdorpje. Ons bezoek werd opgeluisterd met de jaarlijkse festiviteiten rond Saint Pierre, de beschermheilige van de vissers. In het water strijden boten om de titel en op straat jagen cowboys koeien op. Het toeval wilde dat juist bij de toegangspoort van Aigues-Mortes, zo'n vier kilometer buiten de stad, de achterband van de fiets van Paulien leeg liep. Deze Tour Cabonniere staat opeens in het vlakke eindeloos lijkende land als een eenzame wachter te wachten op misschien wel die lekke band. Onze tocht zal ons in ieder geval gaan leiden naar de noordkust van Spanje. Maar eerst wordt de zuidkust van Frankrijk ons prooi.

1. Jeannette Buitink:
    15 juni 2018
    Heerlijk weer op reis. Geniet erva.
  2. Erik Dekker:
    15 juni 2018
    geniet er nog meer van dan voorgaande jaren. carpe diem, maar laat nog wat hangen voor de dag van morgen
  3. Mieke:
    15 juni 2018
    Hé lieverds, vertrokken😁. Geniet ervan, de foto's zien er al goed uit. Dikke knuf L&M
  4. Jan en Annet:
    Heerlijk, reisverhalen!
  5. Leniebronsema:
    15 juni 2018
    Goeie reis en we blijven jullie verhalen met interesse volgen!
  6. Mirjam de Kleijn:
    16 juni 2018
    het ziet er weer veel belovend uit. Fijne tijd!