Van Narbonne naar Toulouse

25 juni 2018 - Deyme, Frankrijk

Als je vanaf de kust Narbonne nadert torent de stad met zijn kathedraal hoog boven het land uit. Normaal gesproken snel je Narbonne voorbij op weg naar de Spaanse stranden of Barcelona. Het ligt toch zo'n 15 km van zee en die kust met Narbonne-Plage en Gruissan is lang niet zo groots opgezet als even verderop bij La Grande Motta en Sète. Narbonne is een oude stad maar heeft weinig ouds om te bekijken. De kathedraal met zijn hoge spitsbogen is zelfs niet afgebouwd. Rond de oevers van het kanaal de la Robine is het goed toeven. Vooral de prachtige markthal is een parel. Narbonne wordt het beginpunt van ons vierkante rondje tegen de klok in. Waarschijnlijk komen wij hier op het eind van onze reis terug.
Na een bezoek aan deze omgeving van l'Aude zijn wij het Canal du Midi gaan volgen. We waren er al twee jaar geleden in Trèbes, waar dit jaar die vreselijke aanslag (Super U) plaatsvond, waar een moedige politieagent zijn leven opofferde. Nu noordelijker in Toulouse. Je kunt via het fietspad langs het kanaal de binnenstad van Toulouse bereiken. Af en toe een zwerver onder de bruggen ontwijken, maar verder is het goed te doen. Het oranjebruin van de statige gebouwen geeft de stad een gemoedelijke sfeer. Het bruist vooral nu het een zondag betreft. De markt op de boulevard wordt druk bezocht. Aan de ene kant dus Canal du Midi, maar aan de andere kant stroomt de brede Garonne als een majesteit door de stad. En daartussen bevindt zich de metropool Toulouse. Overigens is het deze zondag een drukte van belang op het pad naast het Canal du Midi. Fietsers, joggers, wandelaars, skaters, steppers, kanoërs zweten zich de druppels uit het lijf en de minder sportieve mens laat zich op een boottocht verwennen met een hapje en een drankje. En wij bekijken het allemaal rustig, zodat we iets kunnen vertellen. C'est Toulouse.

1. Gijs:
    25 juni 2018
    Vlakbij Valras Place :))) geniet ervan!
  2. Marina van de Pol:
    25 juni 2018
    Ziet er goed uit zeg. En echt je kan het mooi verwoorden in je blogs. Zie uit naar je volgende blog. Geniet groetjes Marina
  3. Mieke:
    26 juni 2018
    Heerlijk, die Franse sfeer tekening.Dikke knuf.
  4. Anke Groot-Kruize:
    27 juni 2018
    Hoi lieve Frans e Paulien.Ooit er voorbij gesjeesd leuk om het nu op fotos te zien.Liefs Anke
  5. Ernst:
    27 juni 2018
    ah, het blog is er weer! En weer mooie fotos. Geniet ervan!
  6. Ellen&Thieme:
    5 juli 2018
    Moi Paulien en Frans, wij net weer thuis uit het Groningse land. Lezen met veel plezier weer jullie reisverhalen en genieten met jullie mee!
    Hartelijke groet Ellen en Thieme