Barcelona

8 mei 2012 - Mataró, Spanje

Afgelopen zondag vertrokken uit Junas naar Mataro Spanje. Deze grote plaats ligt 25 km ten noorden van Barcelona aan de Middellandse Zee. We staan op camping Barcelona met fraai uitzicht op diezelfde zee. Met het gratis busvervoer vanaf de camping naar het centrum van Barcelona. Dat hebben wij maandag gedaan. Indrukwekkende stad, maar wel heel veel verkeer. Geen autovrije plekken gezien en laat staan al die scooters. Zonder Gaudi zou Barcelona geen indrukwekkende stad zijn. Alles staat dicht op elkaar, vaak donker ondanks de stralende zon. Aan zee wordt alles lichter en fraaier. Park Guell heeft wel veel indruk gemaakt. Maar wat een mensen daar zeg. En dat op een "gewone" maandag. Na zo'n slopende dag vandaag wat rustiger aan en Mataro bekeken. Niet indrukwekkend. Donderdag gaan wij weer verder met onze tocht. We genieten volop ook van het zonnige weer al is het nog lang niet tropisch hier. Ook nog bij Nou Camp geweest. Het stadion is aan de buitenkant oersaai om te zien en maakt geen indruk. We zijn niet in het stadion geweest vanwege de belachelijke prijs die je daar voor moet betalen. Wel een stukje grasmat gezien en de mooie blauwe kuipstoelen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade