Šibinek en Primošten

1 juni 2019 - Primosten, Kroatië

Scheisse, das wetter. Dat komt niet uit mijn mond, maar uit die van een Kroaat, die vindt dat het nu warm moet zijn en al helemaal geen regen. Tja, meikevers genoeg, meiregen teveel, May opgestapt, ik verlang zo naar juni, jullie niet?  De kathedraal van Šibinek. Een meesterwerk van een jonge Dalmatier geboren in Zadar. Wel onder invloed van Venetiaanse denkbeelden. Vandaar dat de Jakova kathedraal ook wel ergens in Italië had kunnen staan. Verder is Šibinek een labyrint van smalle, rolstoelonvriendelijke steegjes en glad plaveisel. Het heeft zeker niet de schoonheid van bv. Zadar of Split. Inmiddels een stukje verder zuidelijk gereden via de prachtige kustweg naar Primošten. Een alleraardigst kustplaatsje met het oude gedeelte als schiereiland, zoals we vaker in Kroatië zien. Het verveelt nooit. De wandelroutes langs de kust zijn fraai, maar als je van zandstranden houdt dan kun je beter hier niet komen. De kiezels zorgen voor helder zeewater in allerlei kleurschakeringen. Tja, vandaag is juni begonnen. Niet een start waar we op gehoopt hadden. In de verte hoor je de Kroaat. Scheisse, das wetter.

1. Jan Viester:
    1 juni 2019
    Omgeving is prachtig, helaas het weer niet, het is jammer dat je met die Eriba niet snel naar ons kan varen, zou leuk zijn
  2. Ellen&Thieme:
    2 juni 2019
    Hi, Paulien en Frans, fantastische plaatjes en evenzo weer een mooi verhaal!
    Jammer dat het weer een beetje tegenzit, maar jullie weten na regen komt zonneschijn. Bij ons vandaag zeker 25 graden heerlijk zonnig, maar bij jullie is het morgen ook droog en zonnig.
    ik heb stiekem gespiekt op de weerkaart! Tevens mijn nw. nummer , de andere mobiel is helaas gepikt. 06 28436245. groet en op naar de zonneschijn Ellen &Thieme
  3. Ninette:
    2 juni 2019
    Prachtige omgeving hoor! Houdt moed voor wat het weer betreft.... het hier inmiddels bloedheet... 31 graden, We blazen het wel naar jullie toe😜
  4. Paulien:
    2 juni 2019
    Wij ver weg en jullie onze warmte.
    De ommekeer komt.😉
  5. Anke Groot-Kruize:
    3 juni 2019
    lieve Paulien en Frans, wat een rust daar. Ik heb zo ook een beetje vakantie door je goede verhalen te lezen.Fijn.
  6. Jan en Lenie:
    3 juni 2019
    De zomer komt echt nog wel ! Bovendien kun je bij dit weer misschien wel meer doen dan bij 30 gr!